7 Mei 2012

Bola belum lepas garisan - Cech

Walaupun caroll dan Kenny Dalglish mengkritik pengadil tetapi Cech tetap mempertahankan Dowd dan menegaskan pengadil itu membuat keputusan yang tepat, namun dia tetap menggesa pihak berkuasa bola sepak agar memperkenalkan teknologi garisan gol. 


Biarpun amat yakin tindakan menyelamat yang dilakukannya adalah sah, namun penjaga gol Republik Czech itu berpendirian teknologi garis gol perlu bagi memastikan tiada pasukan menjadi mangsa keadaan angkara kesilapan pengadil. 

"Saya pasti ia tidak masuk. Saya belum menonton ulang tayang tetapi pada saat itu, saya amat pasti saya sempat mencapai bola itu tepat pada masanya.

"Namun saya sentiasa menyokong penggunaan teknologi. Setiap kali tiba kejohanan besar, ada saja insiden jaringan tidak dibenarkan. 

"Kalau anda menonton perlawanan menerusi televisyen di rumah, hanya dalam masa 10 saat anda dapat memastikan ia adalah gol atau tidak, jadi mengapa anda mesti fikir pegawai tidak boleh dimaklumkan sama ada ia adalah gol atau tidak?," katanya.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...