22 Mei 2012

Drogba tinggalkan Chelsea

Bintang bola sepak Ivory Coast, Didier Drogba memberitahu rakan sepasukannya dalam Chelsea bahawa dia akan meninggalkan kelab yang baru menjulang trofi Liga Juara-Juara Eropah buat kali pertama ini kerana tidak mahu hanya diletakkan di bangku simpanan.

Majalah bola sepak France Football hari ini melaporkan mengenai masa depan pemain berusia 34 tahun itu yang menjaringkan gol penyamaan di minit terakhir sebelum Chelsea menang dengan sepakan penalti terakhir yang diambilnya bagi menumpaskan Bayern Munich, Sabtu lalu.'

Majalah itu memetik Drogba bahawa dia memberitahu akan meninggalkan Chelsea kepada rakannya-rakannya ketika sesi perarakan trofi di atas bas tanpa bumbung selepas hari menjulang piala berprestij itu.
“Kita (Drogba dan rakan sepasukan) tidak akan bersama musim depan," kata Drogba yang dipetik majalah itu.

“Oleh kerana saya ambil keputusan untuk keluar, saya mahi memberitahunya di depan mereka.

"Ketika itu sukar untuk menyatakannya. Mereka membuatkan saya menangis. Meskipun sudah tiga tahun saya mahu meninggalkan kelab ini, saya mengakui amat sukar untuk meninggalkan kelab ini.

“Namun saya tidak mahu hanya duduk di bangku pemain simpanan menonton rakan yang lain bermain ketika kelab ini akan mengumpulkan kami dengan pemain baru," katanya.

Media England mengaitkan Drogba akan menyertai kelab China, Shanghai Shenhua, yang mana bekas rakan sepasukannya dalam Chelsea, Nicolas Anelka menjadi pemain yang juga jurulatih di kelab itu.[sumber]

ArulchelseA: pemain datang pemain pergi..sudah sampai masanya drogba bagi laluan kepada torres untuk buktikan kemampuannya bersama chelsea..anda pemain terhebat chelsea dan didunia..

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...