21 Mei 2012

Kemenangan terbaik dalam karier bola sepak - Terry

Ketua pasukan Chelsea, John Terry terlepas kemenangan penentuan penalti kelab itu ke atas Bayern Munich dalam perlawanan akhir Liga Juara-Juara semalam masih menganggapnya sebagai detik terbaik kariernya.

 
Pertahanan tengah itu diketepikan daripada perlawanan di Allianz Arena selepas dibuang padang dalam perlawanan kedua separuh akhir di Barcelona.

"Ia satu perasaan yang hebat. Saya menanti lapan atau sembilan tahun bagi detik ini dan ia melenyapkan segala kenangan buruk daripada pertandingan ini. 

''Ia 100 peratus detik terbaik dalam karier saya," kata Terry selepas Chelsea memenangi penentuan 4-3 ekoran seri 1-1 selepas 120 minit.

Menurut Terry, kemenangan mengejut di gelanggang sendiri Bayern menebus kekecewaan terdahulu dalam Liga Juara-Juara.

"Dulu kami tersingkir pada minit terakhir, kalah menerusi penalti kepada Manchester United pada perlawanan akhir 2008 dan dua kali kalah kepada Liverpool ketika separuh akhir tetapi kejayaan ini menanggalkan bebanan daripada bahu setiap orang.

"Saya boleh terima hakikat saya tidak bermain kerana kami menang. Hanya itu yang saya peduli kerana saya begitu prihatin dengan kelab bola sepak ini," ujar Terry.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...