25 Februari 2012

Torres digugurkan Daripada Skuad Sepanyol

Penyerang bermasalah Chelsea, Fernando Torres akhirnya digugurkan daripada skuad kebangsaan Sepanyol buat pertama kali dalam tempoh lebih lima tahun.

Nama Torres tercicir daripada senarai skuad yang diumumkan jurulatih kebangsaan Sepanyol, Vicente del Bosque, hari ini untuk aksi persahabatan antarabangsa bertemu Venezuela, Rabu depan.

“Torres tidak berada pada prestasi terbaik dan kami percaya dalam kes ini, adalah lebih baik jika dia tidak dipanggil kali ini. Tapi ini bukan bermakna dia tiada dalam perancangan kami untuk Euro 2012,” kata Del Bosque.

Torres merupakan pemain regular dalam skuad Sepanyol sejak 2004 tetapi prestasi terbarunya tampak hambar dengan kali terakhir dia menjaringkan gol untuk Sepanyol ialah pada September 2010 dan gol untuk Chelsea pada Oktober 2011.

Tempat Torres digantikan oleh penyerang Valencia, Roberto Soldado manakala penyerang Athletic Bilbao, Iker Muniain mendapat panggilan sulung untuk mengisi satu lagi slot menggantikan penyerang Barcelona, Pedro Rodriguez yang turut tidak dipanggil kali ini.

Lain-lain penyerang yang disenaraikan Del Bosque ialah David Silva, Fernando Llorente, Juan Mata, Jesus Navas dan Alvaro Negredo.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...