4 Februari 2012

Chelsea umpama singa luka

Pemain tengah Chelsea, Juan Mata mengakui keadaan skuadnya masih belum sempurna dan mereka perlu mencari jalan penyelesaian untuk mengatasinya dengan lebih cepat.The Blues yang ketinggalan 12 mata di belakang Manchester United dijadualkan akan berdepan skuad kendalian Sir Alex Ferguson pada Ahad ini.

Chelsea yang masih tidak konsisten sepanjang berada di bawah kendalian pengurus baharunya, Andre Villas-Boas telah melepaskan empat mata bernilai pada dua perlawanan terakhirnya menentang Norwich City dan Swansea City.

Kini mereka perlu bertarung merebut kedudukan untuk berada di empat kedudukan terbaik liga dengan Liverpool, Newcastle dan Arsenal berbanding merebut kejuaraan bersama United, Manchester City dan Tottenham.

Pemain kelahiran Sepanyol yang mengikat kontrak bernilai £23.5 juta (RM93 juta) itu berkata, setiap pemain masih belum berpuas hati dengan prestasi pasukan pada waktu ini.

"Kami masih belum mampu untuk beraksi dengan baik sepenuhnya dalam Liga Perdana England dan kami perlu cepat bertindak. Dan itu adalah objektif utama kami.

"Ia sudah menjadi kebiasaan sekiranya pengurus (Villa-Boas) tidak gembira dengan prestasi kami tetapi kami tahu yang kami perlu cemerlang di dalam padang.

"Macam-macam boleh berlaku dalam bola sepak. Namun pada saat ini jarak antara kami dan kelab Manchester terlalu jauh," kata Mata. 

Menurutnya lagi, Chelsea perlu sentiasa mencatat kemenangan dalam setiap perlawanan untuk merapatkan jurangnya dengan Spurs.

"Sebab itulah pertemuan dengan United menjadi keutamaan kami. Untuk menewaskan juara sangat penting dan ia merupakan cabaran utama kepada pasukan. Kita perlu fokus.

"Saya tidak tahu mengapa atau sebabnya. Tetapi Chelsea tidak beraksi cemerlang menentang kelab yang secara teorinya sebagai kelab bawahan tetapi bukan dalam liga ini. 

"United juga kehilangan beberapa pemain dan ia merupakan masa yang sesuai untuk kami meningkatkan prestasi kami dan mempamerkan aksi yang terbaik dalam padang," kata Mata.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...