21 Januari 2013

Usaha gigih faktor kejayaan Chelsea - Benitez

Pengurus sementara Chelsea, Rafael Benitez menyifatkan usaha gigih ditunjukkan anak didiknya selama ini merupakan faktor mereka meraih kemenangan 2-1 ke atas Arsenal pada saingan Liga Perdana Inggeris (EPL) malam tadi (waktu Malaysia).


The Blues akhirnya memenangi perlawanan di tempat sendiri setelah gagal dalam empat pertemuan sebelum ini sejak menewaskan Aston Villa bulan lalu."Kami telah melakukan dengan baik dan mewujudkan peluang dalam semua permainan kami.

"Dalam perlawanan semalam, kami berhak untuk menang. Ia hanya menunggu masa untuk kami mempunyai prestasi seperti ini," kata Benitez.

Tambah Benitez, "itu adalah baik bagi peminat untuk melihat separuh pertama. Kami berada di atas dan mengawal permainan."

"Dalam separuh kedua Arsenal banyak mengasak, tetapi kita mempunyai permainan yang dimenangi oleh separuh masa pertama. Kita sepatutnya diambil lebih banyak peluang dan kami berhak walaupun lebih banyak gol," jelas beliau yang gembira dengan kemenangan itu.

"Saya gembira kerana kami telah melakukan dengan baik terutama beraksi di halaman sendiri."Kami melakukan kerja yang hebat. Kami berjuang bersama-sama dan kami akan cuba untuk mengekalkan prestasi ini," ujar beliau.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...