23 September 2011

Cech sudah pulih

CHELSEA menarik nafas lega apabila penjaga golnya Petr Cech terselamat daripada kecederaan serius selepas berlaga dengan penyerang Fulham, Orlando Sa pada perlawanan Piala Carling, semalam.

Bos The Blues, Andre Villa-Boas (AVB), mengesah-kan kecederaan tersebut berkata, kecederaan Cech, 29, tidak mendatangkan impak serius dan dijangkapenjaga gol itu bakal disenaraikan dalam pertembungan Liga Perdana Inggeris (EPL) Sabtu ini menentang Swansea City.

“Ketika aksi separuh masa pertama, Cech mengadu pening. Jadi kami tidak mahu ambil risiko dan membawanya keluar. Penjaga gol Republik Czech itu sebelum ini, pernah mengalami keretakkan tengkorak akibat pelanggaran dengan Stephen Hunt pada 2006.

Sementara itu, AVB memuji persembahan anak buahnya dianggap luar biasa, selepas berjaya menewaskan Fulham 4-3 melalui sepakan penalti dengan seri tanpa jaringan pada masa sebenar permainan. Walaupun beraksi de-ngan 10 pemain selepas Alex dibuang padang, The Blues tetap berjaya menggunakan baki 75 minit dengan baik.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...