14 Mac 2012

Juang hingga ketitisan peluh yang terakhir

Chelsea akan menyerang seawal minit pertama ketika mereka cuba melupakan zaman Andre Villas-Boas dengan mengatasi defisit 1-3 dalam aksi timbal balik pusingan kedua, Liga Juara-Juara menentang Napoli di laman sendiri, awal pagi esok.

Sejak perlawanan pertama bulan lalu, kelab London itu sudah memecat pengurus muda Portugal itu dan pemangku pengurus kelab itu dari Itali, Roberto Di Matteo akan merasai kancah pertama peringkat Eropah yang mungkin juga menjadi yang terakhir untuknya melainkan pemainnya mempamerkan kebangkitan yang menakjubkan.

Jika Chelsea memerlukan galakan untuk menempah tiket suku akhir dengan menjadikannya tidak mustahil, mereka hanya perlu melihat pesaing Liga Perdana, Arsenal yang merasa sangat kerdil apabila berdepan cabaran lebih besar pada minggu lalu.

Arsenal ketinggalan 0-4 pada perlawanan pertama di AC Milan namun menjaringkan tiga gol di laman sendiri untuk tewas 3-4 secara agregat. Tugas Chelsea lebih mudah walaupun Napoli kini mencatatkan enam kemenangan berturut-turut dalam semua kejohanan.

“Seawal minit pertama kami perlu cuba mencipta peluang untuk menjaringkan gol. Kami sedar mereka mempunyai penyerang yang bagus dan kami perlu berhati-hati dengan mereka, namun akan memberi tekanan sejak minit pertama,” kata pemain sayapnya, Juan Mata dalam laman web kelab itu.

“Dalam bola sepak tiada yang mustahil dan di Stamford Bridge kami mencatatkan keputusan yang bagus dalam Liga Juara-Juara, jadi saya fikir kami boleh melakukannya,” kata pemain Sepanyol itu.

“Semua penyokong akan memberikan sokongan, ia adalah final untuk kami dan kami boleh melakukannya.” Kembalinya kapten pasukan, John Terry dalam kesebelasan utama ketika menewaskan Stoke City 1-0 pada Sabtu akan menambahkan kekuatan di pertahanan tengah untuk aksi timbal balik itu.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...