6 Oktober 2012

Chelsea belum sempurna - RDM

Pengurus Chelsea, Roberto Di Matteo mengakui skuad The Blues masih belum sempurna dan banyak ruang yang perlu diperbaiki.


Di Matteo menyuarakan kebimbangan itu menjelang aksi Liga Perdana England menentang Norwich City di Stamford Bridge malam ini.

Juara Eropah itu perlu menewaskan Norwich bagi mengukuhkan kedudukan di persada liga, sekali gus melebarkan jurang mata dengan pencabar terdekat, Manchester United.

Ketika ini, skuad The Blues selesa di kedudukan teratas selepas mengumpul 16 mata, masing-masing tiga dan empat mata di depan Everton serta United.

Kejayaan itu hadir selepas Chelsea berjaya menewaskan Arsenal 2-1 minggu lalu.
Selain itu, kekalahan 2-3 United kepada Tottenham Hotspur turut memberikan kelebihan kepada skuad bimbingan di Matteo itu.

Begitupun, perebutan gelaran liga dijangka lebih terbuka sekiranya skuad The Blues gagal mengekalkan prestasi terbaik ketika menentang Norwich.

Namun, Chelsea mendapat suntikan semangat selepas membelasah FC Nordsjaelland 4-0 pada aksi peringkat kumpulan Liga Juara-Juara, Rabu lalu.

Sementara itu, pemain tengah Chelsea, Ramires yakin skuad The Blues mampu meneruskan rentak cemerlang terutamanya selepas menyaksikan kehadiran dua pemain baharu, Edin Hazards dan Oscar berjaya memberikan impak.

"Saya mahu mengucapkan terima kasih kepada Oscar yang mempamerkan aksi cemerlang dan saya berharap gandingan kami akan memberikan impak ketika beraksi bersama Chelsea atau Brazil."Ia bukan satu tanggungjawab saya untuk menjaringkan gol dan saya tidak pernah memikirkan hal itu.

"Namun, ia merupakan satu perasaan yang sangat istimewa selepas dapat menjaringkan gol buat Chelsea, ia sangat istimewa buat saya.

"Ia merupakan jaringan pertama saya (ketika menentang Nordsjaellan) pada musim ini."Namun, jaringan paling diingati sepanjang karier saya adalah ketika bertemu dengan Barcelona yang mana ia menjadi satu sejarah dalam karier saya," kata Ramires.

Dalam pada itu, Norwich berikrar untuk mempamerkan corak agresif dalam misi memburu kemenangan pertama pada kempen musim ini selepas tewas 2-5 kepada Liverpool.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...