27 September 2012

Piala Liga:Chelsea jumpa MU dipusingan ke 4

Menjelang saingan Piala Liga yang memasuki perlawanan keempat, pertemuan antara Chelsea dan Manchester United (MU) pastinya akan menjadi tumpuan seluruh dunia.


The Blues yang di bawah pengurusan Roberto Di Matteo akan menerima kunjungan skuad Red Devils yang akan berlangsung di Stadium Stamford Bridge bagi bertarung untuk memburu slot ke peringkat seterusnya.

Apa yang jelas, pendahulu Liga Perdana Inggeris (EPL) itu akan menampilkan aksi hebat apabila bakal beraksi di tempat sendiri.

MU pula pasti memberi saingan sengit untuk meneruskan kemaraan dalam saingan Piala Liga musim ini.Dalam saingan ketiga semalam, MU cemerlang menyingkirkan Newcastle 2-1 apabila Anderson dan Tom Cleverley masing-masing menjaringkan gol bagi memastikan kemaraan skuad Red Devils ke pusingan keempat Piala Liga.

Chelsea juga tiada kurang hebatnya apabila gah membenam Wolves 6-0 untuk membuktikan selaku kuasa besar dalam arena antarabangsa.

Selain pertemuan Chelsea menentang MU, ia turut disusuli dengan beberapa perlawanan melibatkan pasukan lain.

Antaranya adalah, Sunderland lawan Middlesbrough, Swindon lawan Aston Villa, Wigan lawan Bradford, Leeds lawan Southampton, Norwich lawan Tottenham, Liverpool lawan Swansea dan Reading lawan Arsenal.Kesemua perlawanan akan berlangsung pada 30 Oktober (waktu Malaysia) di setiap venue yang berbeza.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...