3 September 2012

Mourinho kenali saya: Essien

Pemain baru Real Madrid, Michael Essien yakin dia mampu mengatasi pelbagai kecederaan serius yang dialami sebelum ini dan bersedia bersaing merebut tempat dalam kelab yang bersaing dalam La Liga itu selepas pemain Chelsea itu melengkapkan perpindahan sebagai pemain pinjaman minggu lalu.


Pemain tengah serba boleh Ghana berusia 29 tahun itu beraksi di bawah kendalian jurulatih Real, Jose Mourinho di kelab London itu dan menganggap pengurus kelahiran Portugal itu sebagai “bapa”, terbang ke ibu negara Sepanyol itu dan lulus pemeriksaan kesihatan kelmarin.

“Real Madrid tidak akan mengambil saya jika tidak bersedia,” katanya.“Bapa (Mourinho) amat mengenali saya, beliau membawa saya ke Chelsea dan beliau tahu saya mampu beraksi di mana-mana posisi yang dimahukan, kecuali penjaga gol.” 

 Kempen musim 2011-12 Essien dimusnahkan dengan kecederaan lutut yang dialami pada pramusim, terakhir dalam tiga kecederaan serius dalam tempoh beberapa tahun dan dia bergelut untuk kembali merebut tempat dalam kesebelasan utama Chelsea selepas kembali.

Mourinho membawa Essien ke skuad Real bagi menggantikan pemain tengah Perancis, Lassana Diarra yang melengkapkan perpindahan ke kelab mewah Russia, Anzhi Makhachkala.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...