14 April 2011

Ancelotti pertahan keputusan pilih Torres

MANCHESTER: Carlo Ancelotti mempertahankan keputusan memasukkan Fernando Torres dalam kesebelasan utama ketika menentang Manchester United dalam saingan Liga Juara-Juara semalam walaupun penyerang Sepanyol itu gagal menyerlah sejak menyertai kelab itu, Januari lalu.
Torres yang masih belum menjaringkan gol selepas 11 jam beraksi bersama Chelsea dengan 50 juta (RM246 juta) dikeluarkan pada waktu rehat sebelum Red Devils megah mara ke separuh akhir Liga Juara-Juara dengan kemenangan 2-1.

Pemain veteran Chelsea, Didier Drogba yang menggantikan Torres segera menghadirkan masalah buat United dengan menjaringkan gol penyamaan untuk pelawat bangkit menghidupkan peluang.
Peminat Chelsea yang kecewa dengan keputusan itu mempersoalkan mengapa Drogba tidak diturunkan sejak awal permainan berbanding Torres, namun Ancelotti tidak menyesal dengan keputusannya.


“Sudah lama saya fikirkan keputusan ini,” kata Ancelotti. “Saya lebih selesa menurunkan Fernando dalam kesebelasan utama bagi perlawanan sebegini. Namun Didier bermain baik di separuh masa kedua.” Ancelotti turut menolak dakwaan Sir Alex Ferguson yang mengatakan amat sukar buat jurulatih Chelsea itu tidak memilih Torres selepas pemain itu mencatat rekod perpindahan tertinggi.

“Ramai yang menyangka Drogba akan bermain, tapi saya rasa rekod pembelian besar menyebabkan Torres diturunkan,” kata Ferguson. “Saya bukan 100 peratus pasti. Tapi saya tidak melihat sebab mengapa mereka perlu ketepikan Torres.” Ancelotti mendakwa komen Ferguson itu tak berasas. 

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...