28 April 2013

Terry tetap setia bersama Chelsea

John Terry berjanji kepada peminat Chelsea dia tidak akan menyertai kelab lain di England.Kapten Blues itu menegaskan dia sudah pasti di Stamford Bridge musim depan, biarpun itu bermakna dia akan berada di bangku simpanan selama setahun.


Biarpun masa depan pemain itu tidak menentu menjelang tahun terakhirnya di Chelsea dengan bayaran £150,000 (RM 704,262) seminggu, Terry masih terus komited kepada satu-satunya kelab profesional yang disertainya.
Menyedari dia tidak akan kekal selamanya di kelab itu, Terry percaya masih banyak yang mampu disumbangkan untuk kelab yang disertainya sejak 18 tahun lalu.

“Saya ingin menandatangani kontrak baru dan terus bersama Chelsea tetapi biarpun ia tidak menjadi kenyataan, saya masih mempunyai kontrak setahun lagi dan saya amat menghormatinya,” katanya.

“Sudah pasti saya akan berada di sini tahun depan biar apa saja keputusan kelab mengenai kontrak baru. Jika pengurus baru tidak sukakan saya, saya akan kembali ke bangku simpanan.

“Secara jujurnya, jika saya tidak bermain tidak bermakna saya boleh mengetuk pintu pihak pengurusan dan meminta supaya kontrak saya dibincangkan.

“Itu bukan cara saya. Saya lebih senang membiarkan saja dan menunggu panggilan daripada kelab.” Biarpun menghabiskan hampir sepanjang tahun di bangku simpanan, Terry mengakui dia tidak mempunyai sebarang masalah dengan polisi penggiliran pemain yang diterapkan pengurus Rafa Benitez tetapi percaya tugas lebih penting bakal digalasnya sebaik Benitez meninggalkan Chelsea akhir bulan depan.

“Rafa berkata dia berada di sini sehingga musim panas. Sama ada beliau akan kekal jika kami menang Liga Europa saya tidak tahu tetapi perkara itu tidak akan menjejaskan beliau.“Bagaimanapun secara realistiknya kami perlu menang trofi setiap musim.” [sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...