7 Mac 2013

Chelsea beri kata dua kepada Benitez

Pengurus sementara Chelsea, Rafael Benitez telah diberikan kata dua oleh pihak pengurusan kelab itu supaya menamatkan saingan Liga Perdana England musim ini dalam kelompok empat pasukan terbaik.


Ketua Eksekutif Chelsea, Ron Gourlay berkata, skuad The Blues harus menempah slot automatik ke saingan kempen Liga Juara-Juara musim depan.

"Kami tidak lagi boleh mengulangi kesilapan. Ketika ini, slot automatik kempen Liga Juara-Juara menjadi keutamaan kami.

"Pada masa sama, kami masih berpeluang menjulang trofi Piala FA dan Liga Europa musim ini."Cuma, masa dengan Benitez sebagai pengendali sementara bergantung kepada kemampuan kami beraksi dalam kempen Liga Juara-Juara musim depan ataupun tidak," katanya.

Pada masa sama, Gourlay enggan mengulas lanjut sama ada bakal menawarkan kontrak lanjutan baharu terhadap kuda tua The Blues, Frank Lampard musim depan.

Ketika ini, kontrak Lampard, 34, bakal tamat tiga bulan lagi."Sebarang perbincangan mengenai lanjutan kontrak di antara pemain dan kelab tidak akan didedahkan. 

"Namun, saya mengesahkan bakal Chelsea bakal memburu dua atau tiga pemain baharu musim depan," katanya.

Chelsea yang gagal mempertahankan trofi Liga Juara-Juara musim lalu bakal berkunjung ke Steaua Bucharest dalam aksi suku akhir pertama Liga Europa awal pagi esok.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...