11 Mei 2013

Terry, Lampard bakal digugurkan?

John Terry dan Frank Lampard mungkin berdepan detik paling mengecewakan di Chelsea apabila bersedia untuk diketepikan daripada perlawanan akhir Liga Europa, minggu depan. 


Pengurus Blues, Rafael Benitez dijangka bertindak kejam dengan merehatkan dua legenda pasukan itu di bangku simpanan apabila menentang Benfica, Rabu ini. 

Bintang tengah England, Lampard, yang hanya dipisahkan satu gol untuk menyamai rekod kelab, 202 gol milik Bobby Tambling bagaimanapun akan diturunkan dalam perlawanan Liga Perdana menentang Aston Villa hari ini. 

"Saya kena lakukan apa yang perlu untuk menang dan kalau saya boleh membantu Frank pada masa yang sama, saya akan lakukan.

"Persaingan untuk merebut slot pertahanan tengah juga sengit, kita ada Gary Cahill, Branislav Ivanovic dan David Luiz yang semuanya bermain baik, jadi saya tidak pasti bagaimana kedudukan Terry. 

"Saya tidak boleh bagi jaminan bahwa Terry akan bermain di final, saya belum memutuskan tentang perkara itu," kata Benitez. 

Kontrak Lampard, 34, hanya tinggal tiga minggu lagi untuk tamat tetapi dia masih berharap akan ditawarkan kontrak baharu, terutama apabila Jose Mourinho dijangka kembali membimbing pasukan menggantikan Benitez pada musim panas ini. 

"Saya sering berkata, saya mahu menghabiskan seluruh karier saya di sini. Saya tidak tahu sama ada Jose akan kembali membantu saya atau tidak. 

"Tetapi ia sangat bagus untuk kelab kalau dia kembali bersama kita kerana dia antara pengurus terbaik dalam dunia bola sepak," kata Lampard. 

Selain Lampard, turut mengalu-alukan kepulangan Mourinho adalah seorang lagi pemain tengah, John Obi Mikel, yang turut menjadi tonggak utama pasukan sepanjang tiga musim Mourinho berada di Stamford Bridge.

"Jika Mourinho adalah jurulatih baharu yang dipilih, ia sangat hebat. Dia seorang yang hebat, malah dia yang bertanggungjawab membeli saya. 

"Dia jenis pengurus yang akan mendengar pandangan pemain dan semua pemain mahu bekerja dan berjuang untuknya," kata Mikel.[sumber]

0 Pengulas Sukan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...